دسته
http://clinicbeton-ahvaz.ir/
www.clinicbeton.org
www.clinicbeton.com
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 52143
تعداد نوشته ها : 4
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

انواع واتراستاپ

واتراستاپ های آب بندی از جنبه های مختلف دارای انواع مختلفی می باشند که هر یک بسته به نوع کاربری ، شرایط  اجرایی و بهره برداری و نیز محدودیت های اجرایی به کاربرده می شوند.

واتراستاپ های از منظر نوع سیستم عملکردی آب بندی به دو نوع واتراستاپ های پی وی سی ( یا لاستیکی ) و واتراستاپ های منبسط شونده ( بنتونیتی و لاستیکی ) تقسیم می شوند.

عملکرد واتراستاپ های PVC بر مبنای ایجاد دیوار و سد آب بند در مسیر عبودر آب با طول مسیر عبور آب حداکثر می باشد. لذا در سیستم های منبسط شونده عملکرد آب بندی بر مبنای افزایش حجم واتراستاپ در درز و ممانعت از عبور آب می باشد. واتراستاپ های منبسط شونده صرفا برای درزهای اجرایی مناسب بوده ولی واتراستاپ های پی وی سی برای دو نوع درز اجرایی و انبساطی می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

از جمله محاسن استفاده از واتراستاپ های منبسط شونده در درزهای اجرایی نسبت به واتراستاپ های پی وی سی می توان به سهولت نصب ، سرعت نصب ، دقت در عملکرد ، ممانعت از از ورود آب پیش از تماس با آرماتور ، نصب سهل و غیر تخصصی و ... می باشد. واتراستاپ های بنتوینتی منبسط شونده نسبت به واتراستاپ های پی وی سی دارای ابعاد بسیار کوچک تری می باشند.

 

واتراستاپ های پی وی سی از منظر شکل نیز به دو نوع حفره دار ( ویژه درز های انبساطی ) و واتراستاپ های تحت ( ویژه درزهای اجرایی ) تقسیم می شوند.

 

واتراستاپ ها همچنین از منظر محل نصب به دو نوع سطحی ( کف خواب ) و واتراستاپ دیواری ( محل قرار گیری در مرکز دیوار ) تقسیم می شوند.

 

واتراستاپ ها همچنین از منظر عرض به ابعاد مختلفی از جمله 15 ، 17 ، 19 ، 24 ، 30 سانتیمتری تقسیم می شوندو همچنین واتراستاپ ها از منظر ضخامت به 4 ، 6 و 10 میلیمتر تولید و استفاده می شوند ، میزان عرض و ضخامت واتراستاپ مرتبط با محل مصرف و فشار آب  می باشد.

 

شما می توانید برای مشاوره و در زمنیه واتراستاپ مناسب پروژه شما و نیز دریافت کاتالوگ ، استعلام قیمت و در صورت نیاز ثبت سفارش خرید انواع واتراستاپ ها ، با بخش فروش و بازرگانی کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران تماس حاصل نماید.

 

 


دسته ها :
X